Luomiskertomus ja tiede

Raamattu ei ole luonnontieteellinen oppikirja, mutta luomiskertomuksesta voidaan nähdä luomisen päätapahtumat ja se tapa, jolla Jumala loi kaiken: sanansa kautta ja niin, että teki elävät olennot eläviksi antamalla heihin elämän hengen, jota ilman ne menehtyisivät, ihminen mukaan luettuna. (Psa 33:6-9; Job 34:14-15) Jumalan viisaus ja voima ja näkymätön olemus ovat nähtävissä hänen luomissaan olennoissa, sillä ne puhuvat kiistatonta kieltä älykkäästä suunnittelusta ja luojasta kaiken olevaisen isänä. Tähtijärjestelmät ja ekosysteemi toimivat niin ihmeellisesti juuri tiettyä ja omaa käyttötarkoitustaan varten, että kaikkeus ja elämä eivät ole voineet syntyä itsestään ilman älykästä ohjausta.

Vaikka joku ei uskoisi Raamatun ilmoittamaan Jumalaan, että hän on kaiken olevaisen luoja, on hänen viisainta uskoa älykkääseen suunnitelmaan ja luojaan sen takana, sillä koko luomakunta ja maailmankaikkeus todistavat tämän näkymättömän Jumalan olemassaolosta. Juuri sen vuoksi evoluutioteorian ja alkuräjähdyksen kannalla olevat ateistiset tieteen harjoittajat ovat käyneet luomiskertomusta ja yleensä älykästä luojaa vastaan, sillä he eivät tahdo alistua luojansa valtaan ja kunnioittaa häntä. He ovat mieluummin ”oman itsensä herroja” ja elävät miten itse parhaaksi katsovat, eivätkä ota vastaan mitään itsensä ulkopuolelta tulevia moraalisia säädöksiä ja ohjeita, joiden mukaan heidän tulisi elää. He hylkäävät Jumalan lain, vaikka se on ollut heidän lapsuudestaan lähtien kirjoitettuna heidän sydämiinsä omantunnon todistuksen, sisäisen oikeudentajun, häpeän ja katumuksen muodossa. Mutta he eivät osaa enää edes hävetä tai katua syntejään, sillä he ovat paaduttaneet ja kovettaneet sydämensä, niin että Jumalan pojan Jeesuksen kirkkauden evankeliumi ei saa loistaa valoaan heidän pimeään materialistiseen maailmaansa.

Ihminen ei poikkea biologisesti kovinkaan paljon muista luoduista olennoista eikä etenkään kädellisistä nisäkkäistä, mutta ihminen ei ole polveutunut yhteisestä kantamuodosta ihmisapinoiden kanssa, niin kuin suuri osa sivistynyttä maailmaa nykyään virheellisesti ja sokeasti uskoo. Evoluutioteoria ei ole tieteellisesti todistettu fakta vaan se perustuu oletuksiin, arvailuihin, mielikuvitukseen ja lujaan uskoon, jossa kielletään Jumalan eli älykkään luojan olevan maailmankaikkeuden ja elämän synnyn takana oleva viisaus ja voima, älykäs suunnittelija ja luomisen suorittaja. Luomakunta ja maailmankaikkeus kertovat älykkäästä suunnittelijasta eli meidän isästämme jotakin, mutta parhaiten hänen luonteensa ja ominaisuutensa tulevat ilmi Raamatun pyhistä kirjoituksista. Ihmeellistä on sekin, että luomiskertomus kuvaa paremmin ja totuudenmukaisemmin kaikkeuden ja elämän syntyä kuin pseudo-tieteelliset tarinat: big bang- ja evoluutioteoriat.

Otetaan esimerkiksi ihminen. Ihminen on hyvin monimutkainen biologinen kone, joka muodostuu monista eri osista. Jotta ihminen olisi elinkelpoinen ja lisääntymiskykyinen, täytyy valtaosan hänen elimistään ja biologisista rakenteistaan toimia lähes virheettömästi. Voimme päätellä tästä, että ihmisen on täytynyt olla alusta asti eheä ja kokonainen olento, sillä muuten me emme olisi menestyneet luomakunnassa ja saavuttaneet nykyistä asemaamme sen herrana yli kaikkien eläinten vallan.

Evoluutioteorian mukaan ihminen ja kaikki lajit ovat polveutuneet vähän kerrassaan yhdestä ainoasta bakteerinkaltaisesta alkueliöstä. Se oli heti niin elinvoimainen, että selvisi ympäristön olosuhteista, jotka aivan sattumalta olivat elämälle suotuisat. Se alkoi lisääntyä suvuttomasti jakaantumalla, niin että se levisi yhä laajemmalle ympäristöönsä yhdestä tietystä pisteestä maapallolla. Vähitellen solujen jakaantumisessa alkoi tapahtua mutaatioita, niin että eliön perimä alkoi muuttua ja siitä tuli kokonaan toisenlaisia eliöitä. Lopulta koko nykyinen elämänkirjo oli syntynyt tästä yhdestä sattumalta eloon heränneestä alkueliöstä.

Evoluutioteoria on taiten suunniteltu näennäistieteellinen satu. Se on puhtaasti ihmisen vilkkaan mielikuvituksen tuotetta ja kumpuaa vastenmielisyydestä Raamatun ilmoittamaa Jumalaa kohtaan. Ihminen ei ole voinut polveutua bakteerista eikä mistään muusta eliölajista, sillä jos purat ihmisen biologista koneistoa vähänkin, niin se lakkaa toimimasta: ihmisen kelpoisuus huononee ja kuolee sukupuuttoon. Ihminen ei voi edes lisääntyä, ellei lisääntymiskoneisto ole alusta asti kokonaan valmis ja toimiva kokonaisuus. Lapsettomuudesta kärsivät parit tietävät tämän asian sangen hyvin.

Jos ihmisestä purettaisiin pois vaikkapa sydän ja verenkiertojärjestelmä, niin emme pysyisi elossa. Kun lisäät tähän aivot, hermoradat, aistit (näkö, kuulo, haisti, maku ja tunto), raajat, keuhkot ja hengitystiet, äänielimet, jotka mahdollistavat puhumisen, ruoansulatusjärjestelmän, maksan, munuaiset, haiman ja muut tärkeät elimet, niin ymmärrät, että kaikkien on täytynyt olla ensimmäisellä kahdella ihmisellä kerralla valmiita, jotta he ovat voineet elää ja selvitä ekosysteemissä voittajana, niin että heidän jälkeläisensä ovat levittäytyneet kaikkialle maapallolla ja vallanneet koko maan.

Evoluutioteorian mukaan nämä elintärkeät biologiset järjestelmät ja elimet olisivat syntyneet vähän kerrassaan mutaatioiden kautta miljoonien ja taas miljoonien vuosien aikana (itse asiassa eliöiden historian arvellaan ulottuvan 3-4 miljardin vuoden taakse!). Yritäpä elää ilman aivoja tai verenkiertojärjestelmää tai maksaa tai munuaisia ilman minkäänlaista lääketieteellistä apua, niin kuolet välittömästi, ja koetapa lisääntyä, ellei sinulla ole sukukypsää toista sukupuolta olevaa paria ja ellei teillä molemmilla ole valmiit hedelmöitymiseen ja lapsen saamiseen tarvittavat biologiset elimet, niin et onnistu lapsensaannissa. Ihmisen olisi täytynyt kuolla sukupuuttoon jo ensimmäisen ihmisen jälkeen, jos evoluutioteoria olisi totta ja oikea selitys elämän synnylle ja lajien paljoudelle.

Huomaatko näistä yksinkertaisista esimerkeistä, miten valhetiedolla on pimitetty totuus melkein koko sivistyneeltä maailmalta vähän ennen Kristuksen toista tulemusta? Jos et usko Jeesukseen, kun olet kuullut hänestä, niin menetät iankaikkisen elämän, eli et ns. ”pääse taivaaseen” (todellisuudessa iankaikkinen elämä eletään tämän vanhan mutta tulella puhdistettavan maapallon päällä). Mitä jos etsisit käsiisi Raamatun ja alkaisit lukea sitä kristittyjen suositusten mukaisella tavalla esimerkiksi seuraavassa järjestyksessä, jotta saisit uskon ja voisit elää ikuisesti Kristuksen ja Jumalan lasten kanssa?

  • Genesis (1Moos. 1) luvut 1–4 (älä lue pitempään, koska sukuluettelot eivät kiinnosta sinua)
  • Joku ns. synoptisistista evankeliumeista (Matteus, Markus tai Luukas)
  • Johanneksen evankeliumi
  • Apostolien teot
  • Uuden testamentin kirjeet ja muut evankeliumit aikajärjestyksessä (Älä lue Ilmestyskirjaa ennen kuin olet tullut uskoon ja sittenkin vasta viimeisenä Uuden testamentin kirjoista)
  • Lue Vanhasta testamentista Uuden testamentin lomassa Psalmeja, Sananlaskuja ja Saarnaajan kirjaa

Kun olet lukenut nämä, niin voit siirtyä lukemaan vaativampia kirjoja. Lue Vanhasta testamentista ensin Jesaja, Miika, Jooel, Joona, Jeremia, Daniel, Hesekiel, Sakarja ja Haggai sekä ns. pikkuprofeetat, ja vasta sitten Mooseksen kirjat, Joosua, Tuomarien kirjat, Ruut, Job, Ester ja Nehemia. Lue viimeisenä Israelin kuningasten kirjat ja aikakirjat, sillä ne ovat vaikeimpia ymmärtää tai sijoittaa kronologisesti oikeaan järjestykseen.

Muista, että Jumalan ja Jeesuksen vaikuttama usko on järkevää ja loogista, niin että voimme ymmärtää Raamatun kirjoituksia ja Jumalan sana valaisee meitä, kun ymmärrämme sen. Älä lähde seuraamaan järjenvastaisia teologisia oppeja, joita nimeltään kristityssä maailmassa virheellisesti ”Jumalan sanan totuutena” levitetään. Voit toki silti osallistua jonkin omalla paikkakunnallasi toimivan uskovien yhteisön toimintaan, mutta ole varuillasi, että sinua ei käytetä väärämielisesti hyväksi ja orjuuteta sinua Raamatun vastaisten käytäntöjen tai oppien alle.


Tämä kirjoitus on lainaus inri.fi sivustolta Raamatun luomiskertomuksen johdannosta.

Mainokset

Tietoja kristinusko

Uskon Jeesukseen Kristukseen, Jumalan Poikaan ja meidän Herraamme, ja meidän Isäämme Jumalaan, niin kuin Raamatussa on kirjoitettu.
Kategoria(t): Evoluutioteoria, Raamattu. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s